Kto może prowadzić biuro księgowe?

Jak wiadomo prowadzenie biura księgowego wcale nie jest takiej proste jak mogłoby się wydawać. Trzeba spełnić naprawdę wiele warunków, żeby w ogóle je otworzyć. Niewielu ludzi a przykład wie, że konieczne jest posiadanie certyfikatu księgowego. A już to nie jest wcale łatwą sprawą. Trzeba na przykład posiadać aż trzyletnią praktykę w zakresie prowadzenia księgowości oraz posiadać wykształcenie magisterskie na kierunku o tejże specyfice. Dobrze jest też posiadać studia podyplomowe w tymże zakresie. O sam certyfikat można się ubiegać na wiele sposobów. Jednak najlepiej jest złożyć wniosek o wydanie tegoż certyfikatu na specjalnie do tego celu przygotowanym wzorze wniosku. Do niego należy dołączyć informację o niekaralności. Jeśli coś przeskrobaliśmy to niestety możemy się z tym tytułem pożegnać. Kolejną rzeczą jest dokument potwierdzający naszą trzyletnią praktykę w tym zawodzie, jest to dokument wręcz kluczowy. Ostatnią rzeczą jest dyplom, który udowadnia skończenie potrzebnego kierunku studiów. Następnie przychodzi czas na stosowny egzamin. Jeśli go zdaliśmy pozytywnie to możemy zacząć myśleć o otworzeniu biura księgowego. Żeby to zrobić warto rozejrzeć się za odpowiednim lokalem. Najlepiej takim, który jest zlokalizowany w jakimś widocznym miejscu. Następnie powinnyśmy założyć działalność gospodarczą. Ostatnim krokiem jest zapoznanie się z tym, co będzie wchodziło w skład naszych usług. Wszystkie te usługi są określone na mocy ustawy o rachunkowości i księgowości. Pierwszą rzeczą, którą będziemy mogli świadczyć jest prowadzenie przeróżnych ksiąg rachunkowych. W takiej księdze powinny się znajdować wszystkie zapisy danych zdarzeń. Ponadto księga musi być prowadzona systematycznie oraz w porządku chronologicznym. Kolejną usługą jest możliwość okresowego ustalanie albo też sprawdzania drogą inwentaryzacji właściwego stanu wszystkich aktywów oraz pasywów. Możliwe będzie także ich późniejsza wycena. Dodatkowo będziemy mogli sporządzać wszelkie sprawozdania finansowe. Trzeba jednak koniecznie pamiętać o tym, że jesteśmy zobowiązani do gromadzenia, jak również przechowywania wszystkich dostarczanych nam dowodów księgowych, wraz z pozostałą dokumentacją, która jest przewidziana w ustawie.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.